Approvato da Cambridge International Examinations. Testo ufficiale per la preparazione agli esami.
Unit 1: The travel and tourism industry - Introduction - Structure of the international travel and tourism industry - The economic, environmental and socio-cultural impact of travel and tourism - Role of national governments in forming tourism policy and promotion - The pattern of demand for international travel and tourism - Destination Investigation – Group/Project Work - Promoting visits to the destination’s attractions - How your knowledge and understanding of the Unit 1 content is likely to be assessed
Unit 2: Features of worldwide destinations - Introduction - The main global features - Different time zones and climates - Investigate travel and tourism destinations - The features which attract tourists to a particular destination - How your knowledge and understanding of the Unit 2 content is likely to be assessed
Unit 3: Customer care and working procedures - Introduction - Deal with customers and colleagues - Identify the essential personal skills required when working in the travel and tourism industry - Follow basic procedures when handling customer enquiries, reservations and payments - Use reference sources to obtain information - Explore the presentation and promotion of tourist facilities - How your knowledge and understanding of the Unit 3 content is likely to be assessed
Unit 4: Travel and tourism products and services - Introduction - Identify and describe tourism product - Explore the roles of tour operators and travel agents - Describe support facilities for travel and tourism - Explore the features of worldwide transport in relation to major international routes H - ow your knowledge and understanding of the Unit 4 content is likely to be assessed
Unit 5: Marketing and promotion - Introduction - Role and function of marketing and promotion - Market segmentation and targeting - Product as part of the marketing mix - Price as part of the marketing mix - Place as part of the marketing mix - Promotion as part of the marketing mix - How your knowledge and understanding of the Unit 5 content is likely to be assessed
Unit 6: The marketing and promotion of visitor services - Introduction - The operation, role and function of tourist boards and tourist information centres - The provision of tourist products and services - Basic principles of marketing and promotion - The marketing mix - Leisure travel services - Business travel services - How your knowledge and understanding of the Unit 6 content is likely to be assessed
Il catalogo di Cambridge è a norma, in ottemperanza alla legge n.133 del 6 agosto 2008 ripresa dalla circolare ministeriale n.378 del 25 gennaio 2013. I prezzi in Euro sono comprensivi di IVA e validi per l'anno in corso. Possono variare in caso di variazione dell'aliquota IVA.
Risorsa per il docente
per ricevere il saggio digitale, contatta l’agenzia di zona.
Per conoscere l'agenzia a te più vicina vai alla pagina dedicata.
Grazie i tuoi dati sono stati inviati con successo.
Su questo sito usiamo i cookie.
Se continui a navigare, lo fai secondo le regole spiegate qui. Altrimenti puoi consultare le preferenze sui cookie e decidere quali attivare.
Cookie tecnici sono assolutamente essenziali per il corretto funzionamento del sito web. Questi cookie
garantiscono le funzionalità
di base e le caratteristiche di sicurezza del sito web.
Sempre attivi
Cookie statistici ci aiutano a capire come gli utenti interagiscono con i siti web Loescher, raccogliendo dati di
navigazione in forma aggregata e anonima.
Cookie per pubblicità mirata, possono essere impostati tramite il nostro sito dai nostri partner pubblicitari.
Possono essere utilizzati da queste aziende per costruire un profilo dei tuoi interessi e mostrarti annunci pertinenti su altri siti.
Non memorizzano direttamente informazioni personali, ma sono basati unicamente sull'individuazione del tuo browser e del tuo dispositivo internet.
Se non si accettano questi cookie, riceverai una pubblicità meno mirata.